Oorlogsslachtoffers Horn

Titel: Oorlogsslachtoffers Horn
Auteur: Mart Graef
Uitgever: Heemkundevereniging Horn (2014)
ISBN: 978-90-73806-17-7
NUR: 693
Aantal pagina's: 96 zwart/wit
Formaat: 170 x 240 mm
Prijs: € 8,50 exclusief eventuele verzendkosten van € 5,15
Prijs leden: € 6,00 exclusief eventuele verzendkosten van € 5,15

Betaling via NL71 RABO 0126 1106 11 t.n.v. Heemkundevereniging Horn, onder vermelding van titel boek, uw naam, adres en postcode.

Meer dan dertig inwoners van Horn zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog omgekomen door oorlogshandelingen of de gevolgen daarvan. De namen van de meesten van hen zijn ingebed in het monument dat werd opgericht voor hun nagedachtenis. Wie waren zij? Wat weten we nu, zeventig jaar na de bevrijding, nog over hun lotgevallen? Op deze vragen probeert het boek een antwoord te geven.

De samenstellers, leden van de werkgroep genealogie van de Heemkundevereniging Horn, hebben aan de hand van gesprekken met nabestaanden, persoonlijke documenten, archiefbronnen en diverse publicaties, korte schetsen gemaakt van de levensloop van elk van de omgekomen dorpsgenoten. Daarnaast zijn de gezinnen waaruit ze afkomstig waren gereconstrueerd. Zo hebben de oorlogsslachtoffers van Horn weer een gezicht gekregen.

Boek is in Horn te koop bij:

Henk Schreurs, Dorpstraat 20 en iedere woensdag tussen 14.00 en 17.00 uur in ons lokaal in basisschool De Mussenberg (ingang via de Mussenberg).

Boek te bestellen via:

-       deze website onder ‘CONTACT’