Archief

De vereniging heeft een eigen bibliotheek en een archief met onder meer documenten, krantenknipsels, foto's, films, boeken, prenten, bid- en gedenkprentjes, kaarten en publicaties.

Tijdens de inloopmiddagen is de bibliotheek en het archief in te zien. Een deel van de fotocollectie, documenten en bidprentjes is via deze website te raadplegen. Informatie kunt u ook vragen via de knop ‘CONTACT’.

Adelin Remy inventariseert de tijdschriften en boeken en hij zorgt voor de archivering.

Foto- en documentenarchief

De vele foto’s die de vereniging ontvangt worden in een bestand opgeslagen nadat ze zijn gescand.

Onze vrijwilligers vermelden de noodzakelijke en bekende gegevens bij de foto’s, zoals de namen van de personen op de foto, waar de foto is gemaakt en of de foto eerder is gebruikt voor een expositie, in een boek of voor de kalender. Ook wordt vermeld wie de foto’s of documenten heeft aangeleverd. En tenslotte worden de originele gescande en digitale bestanden van een uniek nummer voorzien.

20210103 IMG 1622 klkl